lördag 28 februari 2015

90 frågor

I väntan på att jag ska bli trött så svarar jag på 90 frågor om mig själv, kanske inte det roligaste att läsa, eller vad vet jag :)  


1. Vad är klockan?- 01.16
2. Fullständigt namn?- Pernilla Maria Mäenpää
3. Ålder?- 17
4. Var bor du?- Finland
5. Bor tillsammans med?- Mamma, pappa, två bröder och två systrar
6. Färg på ditt hus?- Grå
7. Hus eller lägenhet?- Hus
8. När är du född?- 30.06.1997
9. Klass?- M13K
10. Vilket år tar du studenten?- 2016
11. Något jobb? Nujust städar jag och på sommaren jobbar jag vid Fäboda kaffestuga. 
12. När gick du upp imorse?- Ungefär klockan 6
13. När ska du sova?- När jag svarat klart på frågorna
14. Duschat idag?- Ja
15. Kramat någon idag?- Ja
16. Pussat någon idag?- Nej
17. Vad har du ätit idag?- Bröd, tonfisksallad, majsgryta, godis och tårta.
18. Dagens klädsel?- Jeans och tröja
19. Dagens smink?- BB cream, puder, rouge och mascara.
20. Dagens hårstile?- Nere
21. Dagens roligaste?- 18-års kalas åt kompisarna ikväll. 
22. Har du många vänner?- Ja, många fina vänner! 
23. Vilken skola går du i?- Optima och kombi med JG
24. Vem kramade du senast?- Frida
25. Hur många har varit otrogen mot dig?- Ingen
26. Har du pojk-/flickvän?- Nej
27. Vem pratade du med i telefon senast?- Mamma
28. Vem fick du senast sms från?-Jenna
29. Film?- love rosie är någon av de senaste som var bra! 
30. Låt?- Det var svårare... kanske Hold Back The River med James Bay och Försökt med Robin Lukovic
31. Mat?- Ris med broiler har alltid varit min favorit, men majsgryta är också gott. 
32. Dryck?- Vatten 
33. Färg?- Marinblå är nog den färg som jag mest har på mina kläder. 
34. Stad?- Sku gärna fara till Dubai till exempel. 
35. Land?- Usa eller något annat fint land. 
36. Ämne i skolan?- marknadsföring kanske och gymnastik. 
37. Människa?- - 
38. Senaste personen du tänkte på?- passar på den, hehe. 
39. Senaste gången du spydde?- Det börjar nog vara många år sen. 
40. Senaste gången du grät?- För några dagar sen tror jag. 
41. Senaste pizzan du åt?- De minns ja faktist int...
42. Senaste gången du varit till Sverige?- Börjar nog vara ett antal år sen. 
43. Senaste gången du var i Stockholm?- Kanske i 10-års åldern
44. Senaste gången du var hög?- Har aldrig varit det.....
45. Senaste gången du studsade på en studsmatta?- Förra sommaren

Antingen eller? 

46. Svart eller vitt?- Svart
47. Hund eller katt?- Hund
48. Ut med kompisar eller hemma och mysa?- Både och, men om jag måste välja så ut med kompisar. 
49. Tv-spel/datorspel eller sällskapsspel?- Sällskapsspel!
50. Singel eller upptagen?- Singel
51. Glass eller godis?- Godis
52. Tv eller dator?- Dator
53. Big brother eller Paradise hotel?-Har aldrig sett Paradise hotel så Big Brother
54. Blont eller svart hår?- Blont
55. Blåa ögon eller bruna?- Bruna
56. Choklad eller lakrits?- Choklad!
57. Göteborg/Stockholm?- Stockholm!
58. Högerhänt eller vänsterhänt?-Högerhänt
59. Coca-Cola eller fanta?- Tycker inte riktigt om någon av dem men fanta isåfall. 
60. Pizza eller kebab?- Pizza
61. Randigt elle prickigt?- Randigt om det gäller kläder, men prickigt är också fint. 
62. Älska eller älskas?- Båda
63. Leva eller dö?- Leva

Antal:

64. Personer du älskar?- Familj och vänner
65. Personer du hatar?- Jag vill inte säga att jag hatar nån, men alltid finns det dom som man inte passar att vara med. 
66. Gånger du varit full?- Aldrig
67. Glassar du ätit på en dag?- Kanske 3
68. Festivaler du varit/ska på i år?- Har inte varit och ska inte heller. 
69. Personer du saknar just nu?- Som jag kommer på nu bara snabbt, 2, men nog finns det fler. 

Vem:

70. Vill du kyssa nu?- Ingen speciell 71. Ska du träffa imorgon?- Bara familjen tror jag 
72. Sjöng du senast för?- Mina vänner
73. Hade du senast en MSN-konversation med?- Haha minns faktist int. 
74. Spelade du tv-spel med senast?- Mika tror jag
75. Vill du ta med på resa nu?- Min familj
76. Vill du kasta en sten i huvudet på?-Ingen jag kommer på just nu
77. Förtjänar att dö?- Ingen 
78. Är söt?- Det finns så många söta människor
79. Vill du sova jämsides med i natt?-Ingen speciell

Vad:

80. Gör dig glad?- Vänner, familj, träning, sommar osv. 
81. Gör dig ledsen?- Lögner, mobbning, falska människor, läxor...  
82. Vill du helst göra nu?- En resa skulle sitta fint nu! 
83. Önskar du att du slapp göra?- kommer int på något just nu 
84. Vill du ha nu?- Just nu vill jag ha sömn
85. Önskar du dig i födelsedagspresent?- En bil och en pulsklocka är högst på listan, haha drömma får man väl alltid? ;) 
86. Längtar du till?- Sommar, min 18-årsdag och resan i september. 
87. Tycker du om dina betyg?- Helt okej är de, jag är nöjd. 
88. Ångrar du i ditt liv?- Visst finns det saker jag ångrar, men inga stora saker. 
89. Är det bästa som hänt dig?- Mycket, men kommer inte på något haha..
90. Hur mycket är klockan- 02.00

Gonatt! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar