lördag 25 april 2015

Ibland blir man riktigt arg på sig själv

Dagen började riktigt bra, intervaller i hamnskogen med Sandra, Jenna, Karin och Ida. Sen hade jag och Emelie planerat att fara till Kokkola på lite shopping, så det gjorde vi och hittills hade allt gått som planerat. Jag hittade lite nytt till garderoben och vi åt god mat på Rosso! :) 

Men heter man Pernilla och är allmänt slarvig så förstås lyckas jag ofta slarva bort något, oftast mobilen, likaså den här gången (brukar vara expert på att glömma den på toaletten, haha ). Vi fick börja leta genom butikerna vi hade besökt sen vi kunde minnas jag hade mobilen sist, men dock utan resultat... började tilomee tro att jag kunde ha slängt den i arnolds roskis så dum ja kan vara, men det kunde vi utesluta. Ja tro det eller ej, det blev kollat xD  Till slut fick vi fara hem utan min mobil, surt! Jag kan bli så arg på mig själv... dessutom hade jag lagt den på "flygläge" så batteriet skulle räcka länge, vilket visade sig vara såå osmart nu då vi int alls kunde ringa på den. Ska ännu ringa några butiker imorgon för att kolla om nån hittat den, annars får jag skaffa en ny... med pengarna som jag behövde till bilen. 

Emelie kom hit direkt efter, vi fundera länge på nåt vi sku hitt på att göra. Viktor ovh hans kompisar ville ha grillat så jag, Emelie och Jenna fixade mat och äppelpaj åt dem, tror de var nöjda! Såklart gjorde vi så det räckte till oss också ;) Summa summarum så blev dagen ändå bra till slut, en mobil är ju inte hela världen, bara halva. Gonatt! 

Bilderna är från Jennas blogg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar